Kurumsal Hayatı Bıraktıktan Sonra Bir Günüm Nasıl Geçiyor?

27 Ocak 2023 4 Yazar: Bay Tutumlu

Herkese selamlar,

Blogumu ve twitter hesabımı düzenli olarak takip edenler geçtiğimiz yıl henüz finansal özgürlük için yeterli portföy büyüklüğüne ulaşmadan maaşlı işimi bırakarak şehir değiştirdiğimizi hatırlayacaktır. Detaylar için şu yazıma bakabilirsiniz. O yazıda kısaca günlük rutinimizden bahsetsem de detaylı bilgi vermemiştim. Tabi o zamandan beri çok şeyler değişti. Öncelikle artık finansal özgürlük için gerekli portföy büyüklüğüne ulaşmış durumdayız. Bu bize biraz da olsa rahatlık ve esneklik imkanı sağlıyor. Eşim henüz işini bırakmış değil, şu yazımda da belirttiğim üzere %120 seviyesine ulaşıp 2 yıllık harcamalarımız kadar nakit biriktirene kadar çalışmaya devam edecek. Bu yazıda yaklaşık 1 yıldır maaşlı bir işte çalışmayan birisi olarak günlük rutinimi anlatmaya çalışacağım. Öyleyse başlayalım.

Saat: 07:00-08:00 Kalkma ve Hazırlanma

Artık mesai kavramım olmadığı için alarm kurmuyorum. Finansal özgürlüğün en sevdiğim yanı da bu sanırım. Sabah uykusunun tam ortasında çalan 100 desibellik alarm güne rezil bir şekilde başlamayı neredeyse garanti ederken artık eşimle bizi uyandıran yan odada uyanan 1.5 yaşındaki kızımın sesi oluyor:) Genellikle sabah 7-8 arası kalksa da bazen 6:30 civarında da uyanabiliyor. Klasik yüz yıkama, diş fırçalama seanslarından sonra yaklaşık yarım saat kızımla vakit geçiriyoruz. Bu, genellikle eve kurduğumuz salıncakta sallanırken beraber müzik dinlemek şeklinde oluyor. Saat 8 civarında artık iyice acıkınca kahvaltı seansına geçiliyor.

08:00-09:00 Aile Kahvaltısı

Eşim evden çalıştığı için sabah kahvaltılarını büyük oranda hep beraber yapıyoruz. Kahvaltıyı genelde ben hazırlıyorum, tipik bir kahvaltı tabağımız şu şekilde oluyor.

Ayrıca günün ilk kahvesini de bu saatlerde içiyorum. Kahve konusunda twitterda paylaşımlarda bulunuyorum. Yaklaşık 3 yıldır sanalbaharat üzerinden aldığım kahveleri tüketiyorum ve oldukça fiyat performans ürünleri olduğunu düşünüyorum. Aynı kökene ve kaliteye sahip çekirdek kahveler diğer sitelerde en azından %50-60 pahalıya satılırken sanalbaharat direkt ithalat yaptığı için çok daha uygun fiyata ürün sunabiliyor.

09:00-12:00 Oyun Vakti

Kahvaltıyı bitirdikten sonra saat 9 gibi eşim çalışma odasında işinin başına geçiyor. Biz de kızımla salonda oyun seansına başlıyoruz. Puzzle, oyun hamuru, kitap okuma, lego vb aktiviteleri birkaç defa dönüşümlü olarak yaptıktan sonra ufaklığın öğle yemeği vakti geliyor. Eğer hava ısınmışsa saat 10-11 arası gezintiye çıkabiliyoruz fakat kış döneminde öğleden sonraları yürüyüş için daha uygun oluyor.

12:00:12:30 Öğle Yemeği ve Uykuya Hazırlık

Bu saatlerde eşim de öğlene kadar olan mesaisini bitirmiş oluyor ve öğle yemeği yiyoruz. Ben çerez, meyve vs atıştırarak geçiriyorum, Jr. Tutumlu ise genellikle çorba içiyor.

12:30-14:30 Çalışma

Bu aralık genellikle kendime ayırdığım saatler oluyor. Yazmayı planladığım bir yazı varsa(blog, analiz vs) onu yazıyorum. Eğer başka bir planım yoksa şirket ve sektör haberlerini tarıyor, analist raporlarını okuyorum. Ayrıca sosyal medyaya ve borsaya da bu saatlerde baktığım için piyasa düşmüş mü yükselmiş mi ilk bu zaman öğreniyorum:)

14:30-17:00 Aktivite Zamanı

Ufaklık uykudan uyandığında eğer hava yağmurlu ya da aşırı soğuk olmadığı sürece yürüşüye çıkıyoruz. Evimizin yakınında pek fazla araç geçmeyen bir yürüyüş yolu keşfettim. Bu saatlerde genellikle herkes işte olduğu için sokaklar bomboş oluyor ve zaman zaman kendimi zombili kıyamet sonrası konulu bir filmde gibi hissediyorum. Yürüyüş genellikle halı saha ve çocuk parkının olduğu belediye tesislerinde bitiyor. Biraz maç izliyoruz ve eğer hava güneşliyse çocuklarını gezmeye çıkarmış birkaç başka aile görebiliyoruz. Dönüşte eğer alınacak bir şeyler varsa markete uğruyoruz ve yine mesai saatlerinde boş olmasının avantajıyla alışverişimizi hızlıca hallederek eve dönüyoruz.

17:00-18:00 Aile Akşam Yemeği

Eşimin mesaisinin bitmesiyle birlikte akşam yemeği faslına geçiyoruz. Eğer o gün dışarda değilsek genellikle akşam yemeğini erken yemeyi tercih ediyoruz. Saat 18:00’da yemek yenmiş ve bulaşıklar toplanmış oluyor. Daha önceki yazılarımda yemeklerimizi hafta sonundan hazırladığımızdan bahsetmiştim. Pazar günü hazırladığımız yemekler genellikle perşembeye kadar bize yetiyor. Cuma günü ise ya dışarda yiyoruz ya da günlük pişireceğimiz tavuk, balık ya da ızgara tarzı yemekleri hazırlıyoruz. Bu nedenle cuma akşam yemekleri biraz daha geç bitebiliyor.

18:00-20:00 Aile Aktiviteleri

Akşam yemeğinden sonra ufaklığın uyku saatine kadar genellikle ailecek vakit geçiriyoruz. Gündüz aktivitelerine ek olarak zaman zaman boyama/çizim(benim yeteneklerimin dışında olduğu için:)) gibi ekstralar da oluyor.

20:00-23:00 Kişisel Zaman

Jr. Tutumlu akşamları genellikle 8-8:30 arası uykuya gidiyor. Bu saatten sonra biz yetişkinler günün yorgunluğunu kanepeye çökerek atmaya çalışıyoruz. Haftada 1 ya da 2 gün film/dizi izliyoruz. Diğer günlerde ise ben freelance işlerimi hallediyorum, blog/analiz yazılarımı öğlen yazamadıysam akşamları bitirmeye çalışıyorum. Hafta sonları biraz daha sarksa da genellikle 22:30-23:00 arası uyumaya çalışıyoruz.

Finansal Özgürlüğün Özel Yanı Ne?

Finansal özgürlük için yeterli portföy büyüklüğüne ulaşmış bir aile olarak bizim günlük rutinimiz bu şekilde. Hafta sonları eşim çalışmadığı için tabiki bu aktiviteler değişiyor. Eşimin ailesi çok yakında yaşadığı için haftada bir ya onlar geliyor ya da biz onlara gidiyoruz. Bunun dışında yine çoğunlukla hafta sonları olmak üzere arkadaşlarımızla buluşuyoruz. Demek istediğim, ufak değişiklikler olsa da yukarıda yazdıklarım günlük rutinimizin temelini oluşturuyor. Bazen twitterda sorular alıyorum. “Finansal özgür olduktan sonra hayatınızda ne değişti? Artık twittera fazla uğramıyorsunuz?” gibisinden. Mesai kavramı ve maaşlı çalışmak hayatımdan çıktığından beri hayatımda genellikle “zaman” ve “para” bakımından değişiklikler oldu. Artık zamanımın çoğunluğu bana ait ve bunu yapmayı istediğim şeylerle değerlendiriyorum. Bunların da en önemlisi çocuğumla vakit geçirmek. Kendisi 1.5 yaşında ve bu yaşta onun yanında olabildiğim ve gelişimine katkıda bulunabildiğim için kendimi çok şanslı hissediyorum. Aslında buna şans olarak bakmamak lazım. Her insan kendi şansını yaratır diye bir söz vardır. Biz eşimle son 5 yıldır kendi şansımızı kendimiz yaratmaya çalışıyoruz. Çaba harcamadan ve gayret göstermeden kolay yoldan para kazanmak maalesef mümkün değil. Bu şekilde kazanılan para da diğeriyle aynı olmuyor.

Şu anda hayatlarımız çocuk ve aile merkezli ilerliyor. Bu da elbette zaman geçtikçe değişecek. Birkaç yıl sonra kızımız okula başladığından bambaşka hayatlarımız olacak. 2023 yılı sonunda eğer hedeflerimize ulaşabilirsek eşimin de işi bırakmasıyla birlikte finansal özgürlüğü çok daha derinden yaşayacağımızı düşünüyorum. 2023 yılı için şu anlık 1 yurtiçi 1 de yurt dışı seyahat planladık. 2024’te de şu paylaşımda bahsettiğim ödül seyahatine çıkacağız. 2024 ve sonrasında hayatın ailemize neler getireceğini merakla bekliyorum.

Okuduğunuz için teşekkür ederim.